Όταν το όραμα και η στρατηγική, κέρδισαν τους τακτικισμούς

0

Η ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΕΝΕΡΓΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ για το θαλάσσιο μέτωπο της Πάτρας:

  • Ένωσε την κοινωνία διεκδικώντας το αυτονόητο.
  • Συσπείρωσε περισσότερους από 250 συλλόγους και φορείς.
  • Συνέταξε επιστολή προς τον πρωθυπουργό με πάνω από 30.000 υπογραφές.
  • Πραγματοποίησε δεκάδες συγκεντρώσεις μεταξύ των οποίων και δύο μεγάλα συλλαλητήρια στο μόλο της Αγίου Νικολάου.
  • «Έσπρωξε» με τη δράση της και τις προτάσεις της δυο δημοτικές αρχές στη σωστή κατεύθυνση.

Οργανώθηκε και αγωνίστηκε, υποστηρίζοντας το αυτονόητο: τις κατευθυντήριες γραμμές του Γ.Π.Σ. για το θαλάσσιο μέτωπο, από το Διακονιάρη έως το Μείλιχο.

Δέκα χρόνια από την έναρξη συντονισμένου αγώνα για την παραχώρηση του θαλασσίου μετώπου στην πόλη και έξι χρόνια μετά την  ίδρυση της Πρωτοβουλίας Ενεργών Πολιτών, διαφαίνεται πως το παμπατραικό αίτημα βαίνει επιτέλους προς λύση.

Αν πρέπει να μας μείνει κάτι από την εμπειρία αυτής της προσπάθειας, κάτι που θα μας ήταν ωφέλιμο για μελλοντικές διεκδικήσεις, αυτό είναι πως το όραμα και η στρατηγική, κέρδισαν τους τακτικισμούς.

Γιατί είναι πια καταγεγραμμένο, πως πολιτικά κόμματα, παρατάξεις αλλά και προσωπικά-επιχειρηματικά συμφέροντα, με διάφορους τακτικισμούς και πολλές φορές, είτε αλλάζοντας θέση για το θέμα, είτε θολώνοντας έντεχνα το τοπίο, χρησιμοποιώντας και τη δύναμή τους, ανάλογα με το ποιος ήταν στην εξουσία, κατάφερναν να καθυστερούν και να μπλοκάρουν  την υλοποίηση του αιτήματος. Αρκετά πράγματα θα μπορούσαν να πιστωθούν στην Πρωτοβουλία Ενεργών Πολιτών.  Ένα από αυτά είναι πως κατάφερνε συνεχώς, να αντιπαρέρχεται τους  τακτικισμούς και να επανατοποθετεί στο κάδρο, στο κέντρο του αγώνα και του ενδιαφέροντος, το όραμα, ακολουθώντας μια άκρως επιτυχημένη στρατηγική.  Κυρίαρχο όπλο της, τόσο η θέληση και η αποφασιστικότητα των 5 μελών της, όσο και η συσπείρωση δεκάδων φορέων αλλά και των συμπολιτών μας, κοντά της.

ΤΟ ΘΑΛΑΣΣΙΟ ΜΕΤΩΠΟ ΑΠΟ ΤΟ ΔΙΑΚΟΝΙΑΡΗ ΕΩΣ ΤΟ ΜΕΙΛΙΧΟ

«Οι επιπτώσεις του ανοίγματος του θαλασσίου μετώπου στην πόλη δεν θα είναι απλά θετικές, αλλά καταλυτικές , για την βελτίωση της ποιότητας ζωής κατοίκων, εργαζομένων και επισκεπτών και παράλληλα ιδιαίτερα θετικές, για τη βιώσιμη ανάπτυξη ολόκληρης της πόλης.

Η πόλη, θα μπορεί να αποκτήσει δίπλα στην παραλία της, εκτεταμένους χώρους αναψυχής-πολιτισμού-αθλητισμού-πρασίνου και τουριστικών δραστηριοτήτων, σε συνέχεια του ιστορικού της κέντρου, μέχρι το Διακονιάρη.

Με δυο λόγια, η πρόταση είναι το θαλάσσιο μέτωπο βόρεια της εκβολής του Διακονιάρη, να αποδοθεί στην πόλη, με τις χρήσεις που μόλις αναφέρθηκαν, με δυο επισημάνσεις.

Η πρώτη, αφορά στη σημερινή βόρεια λιμενολεκάνη, η οποία προτείνεται μετά τη λειτουργία του νέου λιμανιού, να δέχεται μόνο κρουαζιερόπλοια. Η άμεση επικοινωνία των επισκεπτών-τουριστών των κρουαζερορόπλοιων, με το μέτωπο του ιστορικού κέντρου και τον κύριο άξονα πεζόδρομο της οδού Αγίου Νικολάου, θεωρούμε ότι θα συμβάλλει σημαντικά, στην ποιοτική αναβάθμιση της τουριστικής κίνησης της πόλης.

Η δεύτερη,επισήμανση, αφορά στην παραμονή της ιχθυόσκαλας, ως μιας χρήσης με ιστορικές αναφορές και με λειτουργικό και τουριστικό ενδιαφέρον.

Η νότια και κεντρική λιμενολεκάνη του παλιού λιμανιού, προτείνεται να σταματήσουν να λειτουργούν, αφού έχει ολοκληρωθεί η Α φάση και λειτουργία του νέου λιμανιού.

Η Γενική κατεύθυνση για την ανάπλαση του θαλασσίου μετώπου, είναι ο κοινόχρηστος ελεύθερος χώρος και οι χώροι πρασίνου (πάρκα-πλατείες κ.λ.π.), να αποτελούν το συντριπτικά μεγαλύτερο ποσοστό όλης της ζώνης, οι κτιριακές εγκαταστάσεις να περιοριστούν στις σημερινές με σημειακές μόνο νέες χωροθετήσεις, με χρήσεις πολιτιστικές, αναψυχής, εστίασης, τουριστικές. Προτείνεται γι αυτό, η εκπόνηση μιας μελέτης ανάπλασης της παραλιακής ζώνης, βασισμένης σε αυτές τις κατευθύνσεις.

Σημαντικό  στοιχείο που πρέπει να προσλάβει ιδιαίτερη έμφαση στο χαρακτήρα αυτής της ανάπλασης, είναι όσα σημαντικά προτείνονται ,στους τομείς της πόλης που βρίσκονται σε επαφή με την παραλιακή ζώνη, συγκεκριμένα

Η λειτουργική σύνδεση με το ιστορικό κέντρο της Πάτρας

Η λειτουργική σύνδεση μέσω και της μελλοντικής πεζοδρόμησης και δημιουργίας γραμμικού πάρκου κατά μήκος της σημερινής σιδηροδρομικής γραμμής».

(τα παραπάνω αποτελούν τις κατευθυντήριες γραμμές του Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου, του κορυφαίου εργαλείου όσον αφορά τον τρόπο ανάπτυξης μιας πόλης, το οποίο επεξεργάσθηκε η πόλη και όλοι οι φορείς της για μια 10ετία και ολοκληρώθηκε το 2011. Το παράδοξο είναι πως φορείς που το ‘υπερψήφισαν’ τότε και παρατάξεις που το καταψήφισαν, μας ταλαιπώρησαν τα τελευταία χρόνια, υποστηρίζοντας το ακριβώς αντίθετο, από την μετέπειτα στάση τους. Μετά ψάχνουμε να βρούμε αιτίες για την κακοδαιμονία μας!!!!).

Ο αγώνας συνεχίζεται, μέχρι την τελική υπογραφή της οριστικής παραχώρησης, και την ανάπλαση του θαλασσίου μετώπου. Συγχρόνως επεκτείνεται και σε άλλες κορυφαίες διεκδικήσεις της πόλης, όπως είναι η ολοκλήρωση του εμπορικού τμήματος του νέου λιμανιού, η διέλευση του τραίνου μέσα από την πόλη και η υπογειοποίηση, η πρόσβαση και η ανάδειξη του Παναχαικού.

Νίκος Τζανάκος, Δημοτικός Σύμβουλος, Επικεφαλής της παράταξης Πάτρα η δική μας πόλη, Μέλος της Πρωτοβουλίας Ενεργών Πολιτών

 

 

Leave A Reply