Πως αλλάζει η οικονομική ταυτότητα της Αχαΐας, λόγω της κρίσης, τα «καφέ» κερδίζουν τη μεταποίηση

0

Μετεξελίσσεται το εμπορικό κέντρο της Πάτρας, όπως άλλωστε κατέδειξε η έρευνα του «Σ.Ε» , καθώς συρρικνώνεται με το κλείσιμο των καταστημάτων. Παράλληλα όμως αλλάζει και η οικονομική ταυτότητα της περιοχής: Τη στιγμή που τα καφέ πολλαπλασιάζονται με ταχείς ρυθμούς, αντίστοιχη κινητικότητα δεν εκδηλώνεται στον τομέα της μεταποίησης, έναν από τους δυναμικότερους κλάδους παραγωγής που θα μπορούσε να δώσει απάντηση στο οξύτατο ζήτημα της ανεργίας.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του Επιμελητηρίου Αχαΐας, από τον Ιανουάριο έως τον Οκτώβριο του 2016, έκλεισαν στην Πάτρα 287 εμπορικά, άνοιξαν όμως 235, αντιστοίχως στον κλάδο των υπηρεσιών άνοιξαν περισσότερες επιχειρήσεις (433) από αυτές που έκλεισαν (367), με έμφαση στα καφέ. Τα πλέον αρνητικά ποσοστά παρατηρούνται στον τομέα της μεταποίησης, όπου έκλεισαν 140 μονάδες κι άνοιξαν μόλις 72.

Από τα παραπάνω διαπιστώνει κανείς σε ποιους κλάδους παρατηρείται κινητικότητα και ποιοι συνεχίζεται η πτωτική τάση. «Στο ζητούμενο να βρω μια δουλειά για το παιδί μου, η αναζήτηση δεν γίνεται πλέον στα πολιτικά γραφεία για μια θέση στο Δημόσιο, αλλά  στην αγορά και η ευκολότερη λύση είναι τα καφέ» σχολίασε στον «Σ.Ε.» παράγοντας της αγοράς, ερμηνεύοντας τα παραπάνω στοιχεία.

Από την άλλη, στην μεταποίηση οι επενδύσεις φθίνουν, αφενός γιατί τα κεφάλαια  που απαιτούνται είναι σαφώς υψηλότερα, αφετέρου η φορολογία είναι δυσβάσταχτη με αποτέλεσμα να λειτουργεί αποθαρρυντικά για κάθε νέα προσπάθεια.

Μελετώντας στοιχεία του προηγούμενου διαστήματος, η εικόνα είναι χειρότερη απ’ ότι θα περίμενε κανείς. Το 2015 έκλεισαν 194 μεταποιητικές μονάδες στην Αχαΐα, αλλά δημιούργησαν μόνο 74, διαμορφώνοντας ένα ποσοστό της τάξης του 40% στα λουκέτα και αυτή η τάση παρατηρείται τουλάχιστον τα τελευταία πέντε χρόνια.

Leave A Reply