Λουκέτα και παθογένεια

0

Σημαντικά τα στοιχεία που παρουσιάζονται σε ρεπορτάζ του «Σ.Ε.» για τα λουκέτα στο κέντρο της Πάτρας, όπου αξιοποιούνται και τα ενδιαφέροντα ευρήματα της πρόσφατης σχετικής έρευνας της ΕΣΕΕ για τα λουκετα σε πόλεις της χώρας.

Σταχυολογούμε ενδεικτικά ορισμένα στοιχεία που προέκυψαν από διαπιστώσεις επικεφαλής συλλογικών εμπορικών φορέων της πόλης:

«Το εμπορικό κέντρο της Πάτρας συρρικνώνεται σταδιακά τα τρία τελευταία χρόνια. Κύριος λόγος είναι τα χρέη»

«Οι περισσότερες είναι είναι στην ουσία κλειστές με ανοικτές τις πόρτες»,

«Το επόμενο στοίχημα είναι η Μαιζώνος στην εποχή της πεζοδρόμησης που δεν θα αργήσει, αλλά αυτό που «παιχτεί» είναι αν θα υπερισχύσουν τα καφέ ή τα εμπορικά».

«Υπάρχει και το φαινόμενο της μετακίνησης των εμπορικών επιχειρήσεων που έρχονται πλέον πιο κοντά στο κέντρο, με στόχο την αμεσότερη επαφή με τους καταναλωτές και την καταναλωτική ροή».

Εμείς έχουμε ένα οδικό δίκτυο του ’60, είμαστε αποκομμένοι από το σιδηρόδρομο και  η Γέφυρα  Ρίου – Αντιρρίου έχει υψηλά διόδια. Έχουμε απώλειες από παντού… Με 25 ευρώ κόστος μετακίνησης δεν έρχεσαι για ψώνια στην Πάτρα από την απέναντι ακτή».

Τα παραπάνω χρωματίζουν με ευδιάκριτα χρώματα την εικόνα του εμπορικού κέντρου της πόλης. Θίγουν όμως ταυτόχρονα ορισμένα εξ αυτών και τα ουσιαστικά  ζητήματα που επιτέλους πρέπει να προβληματίσουν κάθε ενδιαφερόμενο.

Η διαρκής συρρίκνωση επί έξι συνεχή χρόνια με ρυθμό που δεν λέει να σταματήσει , έστω και αν έχει κάπως  ισορροπήσει η κατάσταση (βάσει των στοιχείων) δεν είναι μια φυσιολογική λειτουργία  αγοράς, ούτε φυσικά θα πρέπει να αντιμετωπίζεται ως ένα συνηθισμένο γεγονός. Η μοιρολατρική αποδοχή ενός γεγονότος είναι ο χειρότερος σύμβουλος για κάθε οικονομική και άλλη δραστηριότητα.

Η πεζοδρόμηση της Μαιζώνος: καλό ακούγεται αλλά υπάρχει ολοκληρωμένος σχεδιασμός ή διαβούλευση προς αυτό;

Τέλος η συνολικότερη υποδομή της πόλης που τμήμα της είναι οι συνδυασμένες οδικές και σιδηροδρομικές της μεταφορές αλλά και το κόστος μετακίνησης από και προς μια πόλη που έχει μόνο κατ΄ όνομα τα χαραχτηριστικά Μητροπολιτικού Κέντρου. Στο θέμα αυτό παρά τις συχνές θεωρητικές προσεγγίσεις και κατά  καιρούς μελέτες, δυστυχώς δεν έχει ακόμη βρεθεί μια αποτελεσματική διαδικασία που θα οδηγήσει σε ουσιαστικές πράξεις.

Αποτέλεσμα να γίνονται διαρκώς παρεμβάσεις, όπως η τελευταία για την στάθμευση στο Κέντρο της Πάτρας με αποσπασματικό τρόπο και χωρίς καμία συνέχεια από προηγούμενες βάσει σχεδίου. Με φυσιολογική εξέλιξη μια επόμενη αποσπασματική, αν αλλάξουν τα πρόσωπα.

Μια  βασική παθογένεια της πόλης αλλά και γενικότερα της χώρας.

Leave A Reply