Σημαντικά τα οφέλη για την τοπική οικονομία από το πρόγραμμα «Culture & Shopping» του Επιμελητηρίου

0

Σημαντική επένδυση για την τοπική οικονομία αποτέλεσε η πρωτοβουλία του Επιμελητηρίου Αχαΐας μέσω του προγράμματος «Culture & Shopping», καθώς το τελευταίο πεντάμηνο έφερε στην Πάτρα 5.500 τουρίστες!

Πρόκειται για ένα μεγάλο αριθμό επισκεπτών, το 15% του συνόλου των τουριστών που διέμεναν στα ξενοδοχεία της Δυτικής Ελλάδας, οι οποίοι είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν τα αξιοθέατα της Πάτρας αλλά και την αγορά τους.

Μέσα από μια οργανωμένη δουλειά και σε συνεργασία με τρεις μεγάλους tour operators (MOUZENIDIS, TEZ TOURS και TUI) η Πάτρα προσέλκυσε το ενδιαφέρον των τουριστών, οι οποίοι γνώρισαν τις ομορφιές της και θα τις αναδείξουν στις χώρες τους, ελπίζοντας να αυξηθεί το τουριστικό ρεύμα τα επόμενα χρόνια.

Τα ενθαρρυντικά στοιχεία που προέκυψαν κατά τη φετινή θερινή τουριστική περίοδο, παρουσίασε αναλυτικά, ο ειδικός σύμβουλος του Επιμελητηρίου Αχαΐας Αθανάσιος Κούστας κατά την τελευταία συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου, την περ. Δευτέρα, όπου έγινε αναλυτικά ο επίσημος απολογισμός του προγράμματος.

«Από το σύνολο των εκδρομέων προς Αχαΐα (και από τους τρεις tour operators), επισκέφθηκαν την Πάτρα, με οργανωμένες εκδρομές ανά εβδομάδα, συνολικά 2.584 άτομα, σε σύνολο 74 εκδρομών και 33.000 αφίξεων. Οι εκδρομές πραγματοποιήθηκαν από τον Ιούνιο έως τον Οκτώβριο. Ταυτόχρονα, υπολογίζεται, με στοιχεία δικά τους, πως επισκέφθηκαν την πόλη επιπλέον 3.000 τουρίστες κατ’ εκτίμηση, εκτός οργανωμένων εκδρομών, οι οποίοι με τους χάρτες από τα ξενοδοχεία, επισκέφθηκαν τα αξιοθέατα και  έκαναν τις αγορές τους στην πόλη, που σημαίνει ότι ήλθαν στην πόλη περίπου το 15% των αφιχθέντων στην ευρύτερη περιοχή για θερινές διακοπές», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Κούστας.

Να σημειωθεί ότι το εν λόγω πρόγραμμα που έχει σχεδιάσει και υλοποιεί το Επιμελητήριο Αχαΐας για τρίτη συνεχή χρονιά, έχει σαν στόχο να κάνει την Πάτρα γνωστή σαν πόλη για αγορές και ψυχαγωγία, αξιοποιώντας κατά βάση τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που έχει σαν μοναδικός θρησκευτικός προορισμός αλλά και την ιστορία της από την Μυκηναϊκή και την Ρωμαϊκή εποχή με το σύγχρονο αρχαιολογικό μουσείο.

Οι Ρώσοι γνώρισαν τον ναό του Αποστόλου Ανδρέα, οι Γάλλοι και Γερμανοί επισκέφθηκαν το αρχαιολογικό μουσείο και την Αχάια Κλάους, ενώ είχαν ένα ολόκληρο τετράωρο για να γνωρίσουν τις ομορφιές της αχαϊκής πρωτεύουσας και να κάνουν τις αγορές τους.

Θετική η απήχηση από το WIN WIN

Ως κίνητρο για αγορές και ψυχαγωγία, όπως ανέφερε ο κ. Κούστας, «εφέτος για πρώτη χρονιά εφαρμόσαμε ένα πρόγραμμα που ονομάσαμε WIN-WIN με αρκετά θετικά αποτελέσματα αλλά και προοπτικές για να έχει μεγαλύτερη ανταπόκριση. Πιο συγκεκριμένα εκδώσαμε και μοιράσαμε κουπόνια στα καταστήματα που συμμετέχουν στην δράση,  τα οποία λάμβαναν οι τουρίστες-καταναλωτές ανάλογα με τις αγορές τους. Εν συνεχεία κατά την επιστροφή τους γινόταν κλήρωση με δώρα ένα λεύκωμα του Πατρινού Καρναβαλιού-έτσι προβάλαμε και τον χειμερινό τουρισμό της πόλης-και τοπικά κρασιά. Ήταν ένα πρόγραμμα που παρά τις δυσκολίες της πρώτης εφαρμογής, έδειξε ότι είναι ένα σημαντικό κίνητρο για αγορές και κατανάλωση. Είναι σαφές δε ότι για την εφαρμογή του χρειάστηκε συντονισμός με γραπτές οδηγίες και παρακολούθηση προς τους καταστηματάρχες, τους υπαλλήλους και τους αρχηγούς των εκδρομών».

Μοίρασε 20.000 χάρτες

Να σημειωθεί ότι το Επιμελητήριο τύπωσε 20.000 χάρτες σε τέσσερις γλώσσες (Αγγλικά, Γερμανικά, Ρώσικα και Γαλλικά) οι οποίοι διανεμήθηκαν στα σε τριάντα ξενοδοχεία της Πάτρας και της ευρύτερης περιοχής της Αχαΐας, ενώ πολλά εκ των οποίων ζητούν επαναληπτικές παραδόσεις. Υπογράμμισε την ανάγκη έκδοσης ενός εντύπου, για προβολή συνολικά της Αχαΐας, που να διανέμεται σε εκθέσεις αλλά και να διατίθεται από όλα τα ξενοδοχεία της περιοχής μας, ενώ ανακοίνωσε ότι το Επιμελητήριο έχει ετοιμάσει δύο χάρτες προβολής με όλα τα αξιοθέατα διαστάσεων 2,5 Χ 2,5 μ. σε Αγγλικά Ρώσικα που θα τοποθετηθούν στην Αγίου Νικολάου και Ρήγα Φεραίου σε χώρο που μας έχει διαθέσει ο ΣΚΕΑΝΑ.

Ωστόσο, ο κ. Κούστας αναφέρθηκε και στα προβλήματα που καταγράφονται και αποτελούν εμπόδιο στην ανάπτυξη του τουρισμού της πόλης μας, που αφορούν στην καθαριότητα, στην εικόνα εγκατάλειψης των πλατειών και της Οθωνος Αμαλίας κατά μήκος της γραμμής του τραίνου, η παρουσία επαιτών στο προαύλιο του ναού του Αποστόλου Ανδρέα.

Κλείνοντας τόνισε πως η αγορά της Πάτρας για το διάστημα από Ιούνιο έως Οκτώβριο ένιωσε από τις επισκέψεις των τουριστών το έργο του Επιμελητηρίου Αχαΐας, σε μια περίοδο που τα τουριστικά έσοδα παρουσίασαν μεγάλη πτώση καθώς όλοι οι μήνες εκτός του Μαρτίου κινήθηκαν πτωτικά, και κάλεσε όλους τους φορείς να συνδράμουν διότι ο τουρισμός είναι το μεγάλο μας αναπτυξιακό «όπλο»…

«Ο τουρισμός που εξυπηρετείται ακόμα και με το πρόγραμμα “all inclusive”, καταναλώνει προϊόντα από τοπικές επιχειρήσεις δημιουργώντας έτσι μία αύξηση της κατανάλωσης και της ενεργούς ζήτησης της τοπικής οικονομίας. Και έχουμε χρέος να ενισχύσουμε αυτή την προσπάθεια και με δράσεις και παρεμβάσεις να ανεβάζουμε συνεχώς τα ποσοστά επισκεψιμότητας στην περιοχή», κατέληξε ο κ. Κούστας.

Leave A Reply