Κριτήριο ο πατριωτισμός

0

Πρεμιέρα τελικά  την προσεχή Δευτέρα στην  πλήρη εφαρμογή του συστήματος χρονικού περιορισμού στάθμευσης στο ιστορικό κέντρο της Πάτρας και συγκεκριμένα στην περιοχή που περικλείεται από τις οδούς Ζαΐμη – Όθωνος Αμαλίας – Τσαμαδού – Καραϊσκάκη – Ζαΐμη.

Μετά από ένα μακρύ διάστημα προετοιμασίας η Δημοτική Αρχή, ξεκαθαρίζοντας ότι δεν κινείται στη βάση μιας εισπρακτικής λογικής αλλά με επιθυμία να μπει  μια κάποια τάξη στο οξυμμένο κυκλοφοριακό της πόλης, επαναφέρει την ελεγχόμενη στάθμευση, σε συνδυασμό με κάποια αξιόλογα συνοδευτικά μέτρα, που αφορούν χώρους παρκινγκ και μέσα μαζικής μεταφοράς των οδηγών από αυτά.

Θεωρούμε καλές τις προθέσεις της και σίγουρα το μοντέλο ελέγχου που θα εφαρμοστεί δεν έχει κερδοσκοπικό χαραχτήρα. Ως αρχή επομένως  καταθέτουμε την ευχή να πανε όλα καλά και το νέο σύστημα με τις «ξυστές» κάρτες στάθμευσης να λειτουργήσει  αποτελεσματικά.

Επειδή όμως το κυκλοφοριακό στην πόλη δεν γεννήθηκε χθες αλλά έχει ιστορία δεκαετιών στην πόλη οφείλουμε να αντιμετωπίσουμε και τη νέα αυτή δημοτική πρωτοβουλία με βάση της έως τώρα σχετική εμπειρία.

Και αυτό  γιατί και το νέο σύστημα δεν εισαγάγει κάποια πρωτοποριακή μέθοδο αποτροπής του αυτοκινήτου από το κέντρο της πόλης, ούτε συνοδεύεται από ελεγκτικούς μηχανισμούς που θα το επιβάλουν ανεξαρτήτως προθέσεων των χρηστών.

Επαφίεται και αυτό στον «πατριωτισμό» των χρηστών του.

Εδώ εστιάζεται και το μεγαλύτερο πρόβλημα.

Μια ματιά στην έως τώρα καθημερινότητα της πόλης αρκεί για να κατανοηθεί ότι η διάθεση για μια ήρεμη κυκλοφοριακά πόλη είναι είδος  σε ανεπάρκεια στην πλειοψηφία των οδηγών πάσης φύσεως.

Ακόμη και οι θεωρητικά πιο συνειδητοποιημένοι στο κυκλοφοριακό πολίτες , οι ποδηλάτες, επιδεικνύουν στην πλειοψηφία τους συμπεριφορά που αγνοεί σχεδόν το σύνολο του Κώδικα Κυκλοφορίας, που προϊδεάζει και για  στάση τους ως οδηγοί αυτοκινήτων ή ως «παραδείγματα» στον περίγυρό τους.

Η κυοφορούμενη διαφημιστική «καμπάνια» από πλευράς δήμου ενώ θα συνεισφέρει στην καλή ενημέρωση για τα νέα μέτρα , είναι βέβαιο ότι δεν αρκεί.

Καθυστερούν εκ των πραγμάτων και τα σημαντικά έργα υποδομής, όπως η διάνοιξη της Κανακάρη και η Μικρή Περιμετρική, που θα προσφέρουν σημαντική ανακούφιση στην πόλη.

Απέχουν επίσης πολύ από τη δυνατότητα εφαρμογής τους ενδιαφέρουσες προτάσεις που κάνει ο Εμπορικός Σύλλογος για το θέμα.

Επομένως, ας κρατάμε μικρό καλάθι για τα νέα μέτρα, συμβάλλοντας ο καθένας μας προσωπικά με τη στάση του, χωρίς αστερίσκους στην όποια επιτυχία τους.

Leave A Reply