Διάνοιξη –ρεκόρ σε 14 μήνες

0

 

 Μέσα σε πανηγυρικό κλίμα διανοίχθηκε το τελευταίο τμήμα της σήραγγας της Κλόκοβας επιτυγχάνοντας με τον τρόπο αυτό ένα μοναδικό ρεκόρ,αφού το έργο χρειάστηκε μόλις 14 μήνες για να ολκληρωθεί σε ένα μήκος περίπου 2.9 χιλιόμετρα. H τελευταία δυναμίτιδα έπεσε την περ. Τρίτη σηματοδοτώντας την θετική πορεία της κατασκευής του οδικού άξονα Αντίρριο-Ιωάννινα, γνωστότερου ως Ιόνιας Οδού, μετά από εννέα χρόνια αναμονής.

Η κατασκευή του έργου έγινε παρουσία του γενικού γραμματέα του υπουργείου υποδομών κ. Δέδε,του Περιφερειάρχη Δυτ.Ελλάδας Απόστολου Κατσιφάρα, της αντιπεριφερειάρχη της π.ε.Αιτωλ/νίας Χριστίνας Σταρακά, του αντιπεριφερειάρχη κ. Λύτρα, των δημάρχων Αγρινίου και Ναυπακτίας κ.Παπαναστασίου και Λουκόπουλου,του αντιπροέδρου της κατασκευάστριας εταιρείας ΤΕΡΝΑ κ.Γουρζή, του πολιτευτή του ΣΥΡΙΖΑ και ειδικού συμβούλου κ. Παπαγεωργίου και άλλων υπηρεσιακών και τοπικών παραγόντων.
«Είμαστε απόλυτα σίγουροι ότι το στοίχημα της ολοκλήρωσης του έργου της Ιόνιας Οδού τον Μάρτιο του 2017 θα κερδηθεί», δήλωσε ο γενικός γραμματέας Υποδομών Γιώργος Δέδες, υπογραμμίζοντας ότι η σήραγγα έχει μήκος τρία χιλιόμετρα, έγινε οκτώ μήνες νωρίτερα από το καθορισμένο χρονοδιάγραμμα, παρά το γεγονός ότι επρόκειτο για πιο δύσκολο τμήμα του…
έργου της Ιόνιας Οδού.

Αναφέρθηκε στα σημαντικότερα και ισχυρότερα τεχνικά προβλήματα, που παρουσιάστηκαν σημειώνοντας ότι υπήρξαν οι περισσότερες επιστημονικές μελέτες και παρεμβάσεις, ώστε να δοθούν εξ αρχής λύσεις στα τεχνικά ζητήματα που ανέκυψαν. Εξήρε τη συνεργασία που υπήρξε και υπάρχει με την περιφέρεια και του δήμους, τονίζοντας ότι οι τοπικές κοινωνίας «αγκάλιασαν» το έργο και τα στελέχη της τοπικής αυτοδιοίκησης το στήριξαν. Παράλληλα, πρόσθεσε, πως το υπουργείο Υποδομών και η κατασκευάστρια εταιρία ανταποκρίθηκαν, στο μέτρο των δυνατοτήτων τους, στην ικανοποίηση των θετικών και δίκαιων αιτημάτων.

«Στην Κλόκοβα είδαμε φως στην άκρη της σήραγγας και ως εκ τούτου θέλουμε μεταφορικά και συμβολικά να πούμε ότι ελληνικός κατασκευαστικός τομέας με την καινούργια πολιτική της ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών, όπως χαράσσεται από τον υπουργό τον Χρήστο Σπίρτζη, μπορεί να είναι η αιχμή του δόρατος στην μεγάλη προσπάθεια για να δει η χώρα φως στην άκρη του τούνελ της οικονομικής κρίσης», κατέληξε ο κ. Δέδες.

Από την πλευρά του, ο περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας Απόστολος Κατσιφάρας  εξέφρασε την ικανοποίησή για την ολοκλήρωση του έργου της σήραγγας, σημειώνοντας ταυτόχρονα ότι η Ιόνια Οδός είναι μία μεγάλη αναπτυξιακή οδική αρτηρία, που ενώνει όλο τον δυτικό άξονα της χώρας.

Αξίζει να αναφέρουμε ότι η μήκους 2.884 μέτρων σήραγγα αποτελεί ένα μεγάλο όνειρο για την Ιόνια Οδό καθώς αρχικά είχε αποφασιστεί η διέλευση από τον ορεινό όγκο της «Παλιοβούνας» ή Κλόκοβας περιμετρικά, διατηρώντας τη σημερινή χάραξη.
Το ενδεχόμενο αυτό ευτυχώς απετράπη και μάλιστα αξίζει να σημειώσουμε πως το γεγονός πως έχουμε τελικά τη Σήραγγα Κλόκοβας οφείλεται κατά μεγάλο ποσοστό στην προσφυγή στο ΣτΕ το 2009 του Ναυτικού Ομίλου Μεσολογγίου και πολιτών κατά της περιμετρικής χάραξης της Κλόκοβας.
Είναι ίσως από τις ελάχιστες φορές που μία προσφυγή στο ΣτΕ όχι μόνο δεν έφερε προβλήματα στο έργο αλλά κυριολεκτικά το ευεργέτησε, μαζί και τους οδηγούς αλλά και την κατασκευάστρια εταιρεία, καθώς η κατασκευή της Σήραγγας έφερε επιβάρυνση του κόστους κατά 100εκ.ευρώ.
Αυτό γιατί στις αρχικές μελέτες δεν είχε συμπεριληφθεί η κατασκευή Σήραγγας.
Η Σήραγγα Κλόκοβας, με την ολοκλήρωση και λειτουργία της θα είναι μία από τις 10 μεγαλύτερες οδικές Σήραγγες στην Ελλάδα, η 2η μεγαλύτερη στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας (πίσω από τη Σήραγγα Παναγοπούλας) και η μεγαλύτερη στον Νομό Αιτωλοακαρνανίας.

Leave A Reply