Αναπτυξιακός χαμηλών προσδοκιών

0

Υπερψηφίστηκε χθες ο νέος αναπτυξιακός νόμος, με 152 ψήφους υπέρ, έναντι 101 κατά και 12 «παρών». Υπέρ ψήφισαν οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ και των ΑΝΕΛ. Κατά ψήφισαν οι βουλευτές από τη Νέα Δημοκρατία, το ΚΚΕ, το Ποτάμι, την Ένωση Κεντρώων και τη Χρυσή Αυγή. «Παρών» δήλωσαν οι βουλευτές από τη Δημοκρατική Συμπαράταξη.

Ο  νέος αναπτυξιακός νόμος αρχίζει να ισχύει από τις επόμενες ημέρες  με ελάχιστες όμως και σε μεγάλο βαθμό επουσιώδεις τροποποιήσεις (αναλυτικά  έχουμε αναφερθεί σε προηγούμενες εκδόσεις μας )   όπως:

  • επενδύσεις μέχρι 300.000 θα τηρούν βιβλία Β κατηγορίας και οι πάνω από το ποσό αυτό όλες οι επιχειρήσεις θα υποχρεούνται να μετακινηθούν σε βιβλία  Γ κατηγορίας. Αλήθεια έχει δει κάποιος από τους νομοθετούντες  το κόστος μιας τέτοιας αλλαγής;
  • από τις 7 δόσεις της επιδότησης μέχρι το τέλος του έργου θα πληρώνονται οι 3 και οι υπόλοιπες τέσσερεις μια κάθε χρόνο. Το ότι οι επενδυτές έχουν συμβάσεις με το κράτος, για έργα που υλοποιούν,  που ορίζουν εφάπαξ πληρωμή πως θα αντιμετωπιστεί σε προσφυγές στα δικαστήρια;
  • οι κοινωνικές επιχειρήσεις θα υποβάλλουν προτάσεις από 50.000 € αντί  75.000. Το ερώτημα βεβαίως είναι τι είδους επενδύσεις θα είναι σε αυτό το μέγεθος και πόσο θα βοήθεια μια τέτοια εταιρία που θα υποχρεωθεί να υποβάλλει πλήρη επενδυτικό φάκελο για 20.000 € επιδότηση όταν ένας άνεργος καταφεύγει στον ΟΑΕΔ και με μια απλή διαδικασία επιδοτείται με 32.000 για τη δημιουργία επιχείρησης;
  • Όλες οι επενδύσεις του νόμου 3299/2004 εφόσον υλοποιήσουν  το 50% του έργου μέχρι 31-3-17 θα έχουν περιθώριο μέχρι τον Ιούνιο του 2018 να ολοκληρώσουν την επένδυσή τους αλλά θα εισπράξουν την επιδότηση και αυτές σε δόσεις παρ ότι η σύμβαση τους με το κράτος ορίζει εφάπαξ πληρωμή.

Πέραν αυτών στη βουλή, αντί των κοκορομαχιών, θα περίμενε κανένας να εστιάσουν στο βασικό πρόβλημα της χώρας που είναι η ανταγωνιστικότητα της την οποία θα μπορούσαμε να  έχουμε βελτιώσει με κινήσεις που δεν κοστίζουν αλλά και ο «αθέμιτος» ανταγωνισμός που υφίσταται από όμορες χώρες μέλη της ΕΕ (Βουλγαρία και Ρουμανία κυρίως) όπου το φορολογικό καθεστώς και το επενδυτικό περιβάλλον είναι καταλυτικό υπέρ αυτών των χωρών.

Χωρίς τις παραπάνω παραμέτρους οι όποιοι αναπτυξιακοί νόμοι θα έχουν πενιχρά έως ανύπαρκτα αποτελέσματα.

 

Leave A Reply