Ομιλία Κ. Νικολούτσου στο Forum Αδριατικής Ιονίου

0

Οι συνεργατικοί σχηματισμοί, η διαρκής ενημέρωση και αξιοποίηση της νέας τεχνολογίας αποτελούν τους βασικούς άξονες της στρατηγικής της «έξυπνης» διαχείρισης των μικρομεσαίων επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στην τουριστική βιομηχανία με στόχο την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου και την αύξηση των εσόδων ανά επισκέπτη.

Τα παραπάνω επεσήμανε κατά την διάρκεια της ομιλίας του στο πρώτο φόρουμ για την Ευρωπαϊκή Στρατηγική της Μακρο – Περιφέρειας  Αδριατικής – Ιονίου, ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Ηλείας Κώστας Νικολούτσος, παρουσιάζοντας τα βασικά σημεία μιας έξυπνης και αποτελεσματικής στρατηγικής για την ανάπτυξη και εξέλιξη των επιχειρήσεων στον τομέα του τουρισμού.

Ήταν μία από τις πιο σημαντικές διοργανώσεις σε διακρατικό επίπεδο για την οικονομία και τον τουρισμό που έγινε στο Ντουμπρόβνικ της Κροατίας παρουσία εκπροσώπων κυβερνήσεων των εμπλεκόμενων κρατών, στελεχών της ΕΕ και Ευρωβουλευτών, κορυφαίων παραγόντων του τουρισμού και εκπροσώπων των Επιμελητηρίων.

Ο Πρόεδρος του ΕΒΕ Ηλείας ανέπτυξε μια από τις πιο ενδιαφέρουσες εισηγήσεις και απάντησε σε αρκετές ερωτήσεις κάνοντας και ουσιαστικό διάλογο με τους παρευρισκόμενους.

Όπως τόνισε ο κ. Νικολούτσος ο ανταγωνισμός στον τουριστικό τομέα θα είναι έντονος τα επόμενα χρόνια. Για το λόγο αυτό οι ΜμΕ θα αντιμετωπίσουν δυσκολίες αν δεν ασκήσουν εγκαίρως την αποτελεσματική στρατηγική των συνεργατικών σχηματισμών.

Αν και είναι μια παλιά πρακτική εντός της Ε.Ε. είναι η ώρα να γίνει μεγαλύτερη και να λειτουργήσει σωστά με το πλέον καλύτερο μοντέλο εφαρμογής.

Αναφέρθηκε επίσης στην σημασία της Εκπαίδευσης λέγοντας μεταξύ άλλων: «Χρειαζόμαστε εμπειρογνώμονες με εξειδίκευση στην τουριστική βιομηχανία αλλά και διαρκής ενημέρωση σε όλα τα θέματα που έχουν σχέση με τις τουριστικές επιχειρήσεις. Π.χ το διαδίκτυο είναι σημαντικό κανάλι για την προώθηση μιας ΜμΕ και τα on line συστήματα κρατήσεων κλπ πολύπλοκη διαδικασία. Να βρούμε έτσι μηχανισμό που οι επιχειρήσεις θα μπορούν να διαχειριστούν θέματα  τα οποία αλλά ζουν με τεράστια ταχύτητα.

Ακόμη ο προορισμός είναι σημαντικός για την ανάπτυξη των ΜΜΕ στον τουριστικό τομέα. Πρέπει να υπάρξει αναδιοργάνωση στον τρόπο που εφαρμόζεται το έργο προώθησης ενός προορισμού.  Ο τελικός αποδέκτης του έργου είναι μεταξύ άλλων και οι ΜΜΕ και πιστεύω ότι έχουμε πολύ δρόμο για να το βελτιώσουμε…»

Leave A Reply