Σύντομα εξαγγελίες για τη λιμενική ζώνη

0

Ζήτημα εβδομάδων θεωρούνται οι εξαγγελίες για την οριστική παραχώρηση του θαλασσίου μετώπου στη πόλη. Ήδη ο πρόεδρος του ΟΛΠΑ Νίκος Κοντοές έχει αναλάβει προσωπικές επαφές και συζητήσεις, ως μια μορφή άτυπης διαβούλευσης, προκειμένου να αλιεύσει παρατηρήσεις επί του σχεδίου.

Μια διαφορετική εκδοχή του σχεδίου που αποδέχθηκε η πόλη το 2012, θα περιλαμβάνει η ανακοίνωση για την οριστική παραχώρηση του θαλασσίου μετώπου, εξαγγελία την οποία πιθανότατα θα κάνει ο ίδιος ο υπουργός Ναυτιλίας Θόδωρος Δρίτσας επισκεπτόμενος την Πάτρα.

Ο σχεδιασμός προβλέπει παράλληλη λειτουργία του νότιου και βόρειου λιμένα. Ως εκ τούτου, θα παραχωρηθεί η λιμενική ζώνη, αλλά και υποδομές του παλαιού λιμανιού, με εξαίρεση αυτές που είναι απολύτως απαραίτητες για να συνεχιστεί η εμπορική δραστηριότητα που εξακολουθεί να βρίσκεται στους χώρους του πα­λαιού (βόρειου) λιμανιού.

Η τελική διαμόρφωση έχει στόχο, η πρόταση του υπουργείου αφενός να στοχεύει στην ικανοποίηση του πάγιου αιτήματος της πόλης, παραχω­ρώντας οριστικά ένα σημαντικό μέρος του θαλασσίου μετώπου, παράλληλα όμως διασφαλίζει την απρόσκοπτη λειτουργία του λιμένος, που είναι πολύ σημαντική για την τοπική οικονομία και ανάπτυξη.

Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με το σχέδιο του 2012 η παραχώρηση στο δήμο της Πάτρας αφορούσε το τμήμα από το πάρκινγκ του Φάρου μέχρι και τον μόλο Αγ. Νικολάου (με εξαίρεση τις λιμενικές δομές της νότιας λιμενολεκάνης), όχι όμως και την περιοχή βόρεια της Αγ. Νικολάου, δηλαδή το τμήμα του παλαιού λιμανιού από την Αγ. Νικολάου μέχρι το θεατράκι της Μαρίνας.

Επίσης, σύμφωνα με το σχέδιο του 2012, το υπουργείο θα μπο­ρούσε να παραχωρήσει στον δήμο την παραθαλάσσια ζώνη από το καρνάγιο μέχρι το ύψος της πλαζ, ενώ είχε ανακοινωθεί ότι με έξοδα του ΟΛΠΑ θα γινόταν η ανάπλαση της παραθαλάσσιας ζώνης μεταξύ του κολυμβητηρίου του ΝΟΠ και του νέου λιμανιού της Πάτρας, περιοχή στην οποία ήδη ο Δήμος έχει ξεκινήσει παρεμβάσεις διαμορφώνοντας το νότιο πάρκο της πόλης.

Στο μεταξύ, ο ΟΛΠΑ προχωράει σχέδια φιλοξενίας, ελλιμενισμού κρουαζιερόπλοιων, αλλά και μέγα-γιοτ, ενώ μέσα στο επόμενο διάστημα αναμέ­νεται να αδειοδοτηθεί και το υδατοδρόμιο, που θα επιτρέψει τη διασύνδεση της Πάτρας με τα νησιά του Ιονίου μέσω υδροπλάνων.

 

Leave A Reply