Καρναβάλι χωρίς χορηγίες, αλλά με παθογένειες

0

Πλανόδιο εμπόριο, πώληση αλκοόλ στο δρόμο και καταστήματα ή άλλοι χώροι που μετατρέπονται σε …κέντρα διασκέδασης εξακολουθούν να αποτελούν τις παθογένειες του Πατρινού Καρναβαλιού σε ό,τι αφορά το σκέλος της τοπικής οικονομίας. Τα ζητήματα τέθηκαν σε πρόσφατη συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στο Δήμο Πατρέων.

Επιμελητήριο, Εμπορικός Σύλλογος, ΟΕΒΕΣΝΑ και ΣΚΕΑΝΑ μετείχαν σε σύσκεψη που οργάνωσε η Δημοτική Αρχή. «Τέθηκαν αρκετά θέματα, τα οποία οι υπηρεσίες του Δήμου αδυνατούν να ελέγξουν» σχολίασε στον Σ.Ε ο Νίκος Χρυσοβιτσάνος, πρόεδρος της Κοινωφελούς Επιχείρησης του Δήμου Πατρέων «Καρναβάλι Πάτρας» κι εξήγησε: «Σαν Δήμος μπορούμε να παρέμβουμε μόνο στο σκέλος της κατάληψης κοινοχρήστων χώρων και αυτό κάνουμε στο μέτρο του δυνατού».

Οι εκπρόσωποι των φορέων παραμένουν με την αίσθηση ότι για μια ακόμη χρονιά ένα σημαντικό μέρος του τζίρου θα κατευθυνθεί στην παραοικονομία.

«Θέλουμε να πιστεύουμε το πάθημα των μποναμάδων έγινε μάθημα για το Δήμο. Με αφορμή την καταγγελία γυναίκας που δέχθηκε πιέσεις από κάποιους που λυμαίνονται το υπαίθριο εμπόριο και συνιστούν τη μαφία των λαϊκών αγορών, ζητήσαμε να «σφίξει τα λουριά» η Δημοτική Αρχή», ανέφερε ο Γιώργος Ρώρος πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Πάτρας και δεν παρέλειψε να αναφερθεί στη συστηματική δουλειά σε αποθήκες και όχι μόνο, στην οποία έχει επιδοθεί με απανωτούς ελέγχους η Αστυνομική Διεύθυνση Αχαΐας.

« Αν επομένως βοηθήσει και η Δημοτική Αρχή, μπορούμε να βάλουμε μια τάξη και σειρά το πλανόδιο εμπόριο για να αντιμετωπίσουμε το παραεμπόριο» πρόσθεσε ο ίδιος.

«Οι καταναλωτές να προσέχουν τις ενδεχομένως πολύ χαμηλές τιμές, αυτές που μπορεί να είναι κάτω από τα επίπεδα της πραγματικότητας, προκειμένου να αποφύγουν κακής ποιότητας τρόφιμα και ποτά» συνέστησε από την πλευρά του ο Γιώργος Κοτοπούλης, πρόεδρος του ΣΚΕΑΝΑ, εκτιμώντας ότι μόνο με την ατομική ευθύνη του καθενός θα αποφευχθεί η κερδοσκοπία στο Καρναβάλι .

xrisovitsanos2Χωρίς χορηγίες :Πάντως στη συνάντηση με παράγοντες του Δήμου Πατρέων οι εκπρόσωποι των φορέων κλήθηκαν να συμβάλουν στη διοργάνωση με ανταποδοτικές εκδηλώσεις. «Με τον τρόπο που θέσαμε εμείς , θα έλεγα ότι δεν υπήρξε και μεγάλη ανταπόκριση» απάντησε ο κ. Χρυσοβιτσάνος, παραδεχόμενος ωστόσο ότι η Δημοτική Αρχή θέλησε να μείνει φέτος μακριά από χορηγίες. «Δεν θέλουμε ένα Καρναβάλι επιχειρηματιών» σχολίασε, εξηγώντας ότι θα υπάρξουν ελάχιστες μόνο χορηγίες κι αυτό για πρακτικούς λόγους, όπως για τη διατήρηση του εθίμου της ρίψης σοκολατών. «Κι αυτό γιατί εμείς σαν οργανισμός δεν μπορούμε να αγοράσουμε τρόφιμα, ούτε τα νερά που θα χρειαστούμε για τους εθελοντές οι οποίοι θα είναι για τρεις ημέρες στο δρόμο» πρόσθεσε.

marlafekasΟι συνθήκες δεν ευνοούν :«Ο Δήμος έτσι κι αλλιώς δήλωσε ότι γενικώς δεν θέλει επιχειρηματίες στο Καρναβάλι του. Αυτό λειτουργεί μεν διχαστικά για την τοπική επιχειρηματικότητα και τη σύνδεση της αγοράς με το Καρναβάλι, αλλά δεν μπορούμε να κάνουμε κάτι άλλο. Σεβόμαστε την απόφαση της Δημοτικής Αρχής» ανέφερε στον Σ.Ε ο Πλάτων Μαρλαφέκας , πρόεδρος του Επιμελητηρίου Αχαΐας και σε ό,τι αφορά τη συμμετοχή του Επιμελητηρίου στην πρόσφατη σύσκεψη, συμπλήρωσε: «Ζητήθηκε η βοήθειά μας ως Επιμελητήριο, χωρίς όμως να μας προσδιοριστεί το είδος της συνεργασίας. Και αυτό ήταν το δύσκολο, διότι εμείς δεν είμαστε διοργανωτές – φορείς. Δεν μπορούμε να γνωρίζουμε τι έχει κατά νου ο Δήμος και με δεδομένη την πίεση χρόνου που υπάρχει, καθώς διανύουμε τις τελευταίες εβδομάδες, δεν είναι εύκολο να μπούμε σε αυτήν τη διαδικασία» είπε και παρέπεμψε στη συμβολή του Επιμελητηρίου που έτσι κι αλλιώς είχε δρομολογηθεί: «Από την πλευρά μας συνεχίζουμε με συνέπεια την πρωτοβουλία που έχουμε αναλάβει εδώ και τρία χρόνια και αφορά την έκδοση του φωτογραφικού λευκώματος για το Πατρινό Καρναβάλι. Ήδη το Σάββατο παρουσιάζουμε το λεύκωμα του 2015, εκτιμώντας ότι με τον τρόπο αυτό, συμβάλλουμε στη διάδοση και διεθνοποίηση του Πατρινού Καρναβαλιού»

Συγκυριακά πάντως ο κ. Μαρλαφέκας δεν φαίνεται ιδιαίτερα αισιόδοξος για φέτος: «Νομίζω θα είναι η πιο δύσκολη χρονιά, εφόσον συνεχιστούν οι ίδιες με σήμερα συνθήκες. Από τη μια οι δρόμοι έχουν χειροτερέψει, από την άλλη οι αγροτικές κινητοποιήσεις, δυσκολεύει η πρόσβαση. Συμπεριλαμβανομένου ότι δεν υπάρχει καθόλου εξωστρέφεια σαν επικοινωνία, κρατάμε μικρό καλάθι για την επισκεψιμότητα» σχολίασε.

rorosΈγκαιρος προγραμματισμός:«Πριν περίπου μία εβδομάδα δεχθήκαμε πρόσκληση από το Δήμο να συμμετάσχουμε στο Καρναβάλι, με εκδηλώσεις που θα τις εντάξουμε στην καρναβαλική περίοδο. Καταθέσαμε τις ενστάσεις μας ότι το χρονικό διάστημα είναι πολύ μικρό και υποστηρίξαμε ότι αυτό θα έπρεπε να αποτελέσει αντικείμενο προετοιμασίας τουλάχιστον κάποιον μηνών, προκειμένου να διαμορφωθεί ένα συγκροτημένο και σωστό πρόγραμμα που να τονώνει το Καρναβάλι» δήλωσε στον Σ.Ε ο Γιώργος Ρώρος, πρόεδρος Εμπορικού Συλλόγου Πάτρας και συμπλήρωσε: «Παρόλα αυτά, συζητάμε στο Διοικητικό μας Συμβούλιο και θα οριστικοποιήσουμε τις επόμενες ημέρες, να οργανώσουμε μια σειρά εκδηλώσεων οι οποίες θα πραγματοποιήσει το Ανοικτό Κέντρο Εμπορίου σε συνεργασία με τον Εμπορικό Σύλλογο και με τη συνδρομή άλλων φορέων – οργανώσεων, με στόχο να τονωθεί η κίνηση στην τοπική αγορά». Ο ίδιος πάντως, παρατήρησε: «Το Καρναβάλι παραμένει μόνο στα λόγια η «βαριά βιομηχανία» της πόλης. Διαχρονικά δεν υπάρχει σχέδιο που θα βάζει τους παραγωγικούς φορείς στο …παιχνίδι, ώστε με συντονιστή τη Δημοτική Αρχή να αποδώσει αυτά που θα μπορούσε. Οι ιδέες δεν λείπουν, ούτε είμαστε από αυτούς που πιστεύουν ότι για τα πάντα χρειάζονται πολλά χρήματα. Θεωρούμε ότι είναι ζήτημα συντονισμού, δράσεων και αξιοποίησης των ζωντανών δυνάμεων που διαθέτει η πόλη, τις οποίες δεν εκμεταλλευόμαστε».

KOTOPOULISΣαν τις καθημερινές :Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκε και ο ο Γιώργος Κοτοπούλης , πρόεδρος ΣΚΕΑΝΑ: «Συνεργασία υπάρχει με το Δήμο, αλλά υπάρχει και ένα μόνιμο παράπονο ετών. Ένας τόσο μεγάλος θεσμός που είναι σημαντικός για την οικονομία της περιοχής, θα έπρεπε να οργανώνεται εγκαίρως , να συζητάμε γι αυτόν και να συμμετέχουμε και να αποφασίζουμε τουλάχιστον από το καλοκαίρι» είπε στον Σ.Ε.Σε ό,τι αφορά εξάλλου, τις προβλέψεις του για φέτος: «Το Καρναβάλι μας δεν θα έχει καμία σχέση με τα προηγούμενα χρόνια σε σχέση την τόνωση της τοπικής οικονομίας» εκτιμά ο Γιώργος Κοτοπούλης , πρόεδρος ΣΚΕΑΝΑ κι εξηγεί τους λόγους: «Γιατί βρισκόμαστε σε μια μεγάλη κρίση , κάτω από τα capital controls, γεγονός που σημαίνει μειωμένη ρευστότητα που περιορίζει επισκεψιμότητα και καταναλώσεις. Από την άλλη το κοινό της Πάτρας και της ευρύτερης περιοχής θεωρούμε ότι έχει εξαντλήσει τις οικονομικές δυνατότητές του. Με λιγότερα χρήματα ο καθένας στο πορτοφόλι του , μπορούμε να προβλέψουμε πόσο κάτω θα είναι οι καταναλώσεις . Αυτό σημαίνει ότι από τους ντόπιους πελάτες μας δεν μπορούμε να περιμένουμε κάτι παραπάνω, η επισκεψιμότητα θα μπορούσε να αλλάξει το τοπίο πλην όμως και αυτή, μάλλον περιορισμένη θα είναι».

Από την πλευρά τους οι επαγγελματίες, σύμφωνα με τον κ. Κοτοπούλη έχουν κάνει μια άτυπη συμφωνία, συγκράτησης των τιμών. «Οι τιμές την περίοδο του Καρναβαλιού φέτος, θα κυμανθούν στα επίπεδα της καθημερινότητας ή έστω του Σαββατοκύριακου. Δεν αποκλείονται ωστόσο οι εξαιρέσεις κάποιων πάρτι που θα γίνουν με καλεσμένους καλλιτέχνες ή διάσημους D js, τα οποία θα έχουν μια διαφοροποίηση στις τιμές. Αυτό όμως θα συνέβαινε ούτως ή άλλως, είτε είχαμε καρναβάλι, είτε όχι» κατέληξε.

Ξεπουλήσαμε από κατασκευές

Το Καρναβαλικό Εργαστήρι για άλλη μια φορά φέτος κατέδειξε τη δυναμική του. Παρά τις εμπλοκές και τις επιπλοκές κατάφερε να λειτουργήσει, να παρουσιάσει νέες δημιουργίες, αλλά και να διαθέσει τις παλιές, έναντι αμοιβής φυσικά.

«Σχεδόν ξεπουλήσαμε» είπε στον Σ.Ε ο Νίκος Χρυσοβιτσάνος , πρόεδρος της Κοινωφελούς Επιχείρησης Δήμου Πατρέων «Καρναβάλι Πάτρας», ερωτηθείς πώς πήγε φέτος η …εμπορική δραστηριότητα του Καρναβαλικού Συνεργείου , καθώς διέθεσε κατασκευές περασμένων χρόνων σε άλλους Δήμους είτε πωλώντας τα, είτε μισθώνοντάς τα. «Έχουμε διαθέσει καρναβαλικό διάκοσμο μέχρι και στα Χανιά» πρόσθεσε ο κ. Χρυσοβιτσάνος , τονίζοντας ότι ακόμη και τώρα εξακολουθεί να δέχεται αιτήματα από Δήμους ανά την Ελλάδα που ζητούν καρναβαλικά στοιχεία για να διακοσμήσουν τις πόλεις τους.

Τα κόστη, που εντοπίσαμε στη «Διαύγεια» φτάνουν ως και 800 ευρώ για τα διακοσμητικά στοιχεία που είχε αποφασίσει να διαθέσει η Κοινωφελής Επιχείρηση.

Πάντως παρά τις αντιξοότητες, το διάσημο Συνεργείο κατάφερε να λειτουργήσει, παρουσιάζοντας μας φέτος 4 νέα άρματα, εκτός από εκείνα που θα παρελάσουν στο Καρναβάλι των Μικρών.

Άλλα 20 άρματα που θα δούμε στην παρέλαση της τελευταίας Κυριακής είναι προϊόν πληρωμάτων, τα οποία συνολικά φτάνουν τα 152 κι έρχονται να πιστοποιήσουν ότι η ιδιωτική πρωτοβουλία στο Πατρινό Καρναβάλι εκτός από δημιουργική είναι και παραγωγική.

Χιλιάδες καρναβαλιστών θα ξεχυθούν και φέτος στους δρόμους, με το μόνιμο πονοκέφαλο των υπεράριθμων να απασχολεί τη Δημοτική Αρχή. «Δεν μπορέσαμε να αποκλείσουμε πληρώματα με την υποψία ότι μπορεί να είναι υπεράριθμα, ούτε όμως μπορούμε να απαγορεύσουμε σε παιδιά να βγουν στην παρέλαση. Λειτουργούμε με τον ίδιο τρόπο, όπως συμβαίνει τα τελευταία χρόνια» ανέφερε ο κ. Χρυσοβιτσάνος με την ελπίδα ότι θα υπάρξει συμμόρφωση, καταθέτει όμως κι ένα δίλημμα: «Μπορεί η στολή να είναι φθηνή και τα άτομα 6000. Ποιος μπορεί όμως να πει στα παιδιά αυτά που έχουν πληρώσει για να βγουν στην παρέλαση ότι απαγορεύεται να συμμετάσχουν;»

Εκδρομές οργανώνουν τουριστικά γραφεία απ’ όλη την Ελλάδ-Πάμε Πάτρα για ξεφάντωμα

Πατρινό Καρναβάλι και μάλιστα σε καλές τιμές «πουλάνε» τα τουριστικά γραφεία ανά την Ελλάδα οργανώνοντας μονοήμερες (κόστος 15-25€) , διήμερες έως και τετραήμερες εκδρομές. Έχουν προτιμηθεί ξενοδοχεία 3 και 4 αστέρων, περιφερειακά (από Καστελόκαμπο μέχρι Σελιανίτικα) επιτυγχάνοντας χαμηλότερα κόστη.

«Για λόγους κόστους τα πρακτορεία που οργανώνουν εκδρομές προς την Πάτρα προτιμούν τα περιφερειακά ξενοδοχεία, από Καλάβρυτα έως και Αρχαία Ολυμπία, αν και σε γενικές γραμμές δεν υπάρχουν υψηλές τιμές στα ξενοδοχεία της Πάτρας. Οι αυξήσεις που έχουν γίνει, αν υπάρχουν και αυτές, δεν ξεπερνούν τα 5 ευρώ σε σχέση με πέρυσι» παρατηρεί μιλώντας στον Σ.Ε ο Νίκος Παπαλέξης, μέλος ΔΣ Επιμελητηρίου Αχαΐας, υπεύθυνος τουρισμού κι εξηγεί τους λόγους που η Πάτρα έχει «ρεύμα»:

«Τα τουριστικά γραφεία έχουν βουλιάξει σε ό,τι αφορά τις εκδρομές του εξωτερικού. Ρώμη, Παρίσι, Βενετία έπαψαν να αποτελούν επιλογές, οπότε η κινητικότητα μεταφέρεται στο εσωτερικό προς Ξάνθη Ιωάννινα, Πάτρα. Επομένως , η Πάτρα θα πάρει το σημαντικό μερίδιο που της αναλογεί».

Από Αθήνα, Κόρινθο, Ιωάννινα, Καλαμάτα, Τρίπολη έως και από Θεσσαλονίκη τουριστικά γραφεία οργανώνουν «πακέτα» για το τριήμερο της Καθαρής Δευτέρας. Σημείο αναφοράς είναι το Πατρινό Καρναβάλι, αλλά οι εκδρομές συνδυάζονται με μικρές αποδράσεις σε άλλα σημεία τουριστικού ενδιαφέροντος. Στα τουριστικά πακέτα πλέον συμπεριλαμβάνονται και άλλες ομορφιές της Αχαΐας ή ακόμη και της Δυτικής Ελλάδος.

Για παράδειγμα, διήμερη εκδρομή από την Αθήνα συνδυάζει το Καρναβάλι της Πάτρας την Κυριακή 13 Μαρτίου με πέρασμα στο Αντίρριο μέσω της Γέφυρας στάση στη Ναύπακτο και επόμενο προορισμό το Γαλαξίδι, για το πρωτότυπο έθιμο Αλευρομουντζουρώματα, που εδώ και τουλάχιστον δύο αιώνες, κάθε Καθαρά Δευτέρα μετατρέπουν το Γαλαξίδι σε…»εμπόλεμη ζώνη. Το κόστος συμμετοχής είναι 85€ το άτομο σε ξενοδοχείο εκτός της πόλεως των Πατρών.

Άλλο πρακτορείο από την Αθήνα οργανώνει τριήμερη εκδρομή, αφιερώνοντας την πρώτη μέρα στα Καλάβρυτα, κάνοντας μάλιστα δώρο το εισιτήριο του Οδοντωτού για να πραγματοποιήσει όποιος ενδιαφέρεται το μαγευτικό ταξίδι στο Φαράγγι του Βουραϊκού. Η διανυκτέρευση γίνεται στην Πάτρα, σε ξενοδοχείο εκτός πόλεως, για να παρακολουθήσουν οι εκδρομείς την Κυριακή το Πατρινό Καρναβάλι και να γνωρίσουν το μεγαλείο του. Η εκδρομή συνεχίζεται με Καθαρά Δευτέρα στο Αίγιο και συνολικό κόστος συμμετοχής από 200 ευρώ το άτομο. Για όποιους επιλέξουν το τετραήμερο, το κόστος ανεβαίνει στα 250 ευρώ, αλλά προστίθεται η εξωτική λίμνη Τσιβλού και η Ζαρούχλα.

Leave A Reply