Μικρές «πινελιές»…

0

gialeniosΜέσα στον ορυμαγδό των κινητοποιήσεων για το ασφαλιστικό και για τις οποίες βεβαίως ο Σ.Ε δίνοντας ιδιαίτερη σημασία στο μήνυμα τους έχει αφιερώσει σε πολλές εκδόσεις τους εκτενή ρεπορτάζ και αναλύσεις- ίσως ακούγεται παράταιρη η αναφορά στο τρενάκι του Πηλίου. Ας δούμε όμως την παρακάτω είδηση από το ΑΠΕ και ας το ξανασκεφτούμε συνειρμικά.

Ένα τρενάκι προόδου

Διαβάζουμε λοιπόν: “Μεγάλο διεθνές τουριστικό ενδιαφέρον έχει εκδηλωθεί για το τρενάκι του Πηλίου, με το οποίο «ταξίδεψαν» στο βουνό των Κενταύρων σχεδόν 14.000 επιβάτες, κάνοντας την διαδρομή Άνω Λεχώνια – Μηλιές, οι περισσότεροι των οποίων ήταν επιβάτες κρουαζιερόπλοιων.
Εντυπωσιάζει, επίσης, η αύξηση στις προκρατήσεις από τις εταιρείες κρουαζιερόπλοιων που έχουν ήδη καταγραφεί για τη χρονιά που μόλις ξεκίνησε και υπολογίζονται σε ποσοστό άνω του 35% σύμφωνα με τα μέχρι στιγμής στοιχεία.
Χαρακτηριστικό είναι, ότι προκρατήσεις για «ταξίδι» στο Πήλιο στην διαδρομή Άνω Λεχώνια – Μηλιές, με το τρενάκι, έχουν ήδη ζητηθεί από τα 20 εκ των 28 κρουαζιερόπλοιων της μεγάλης ιταλικής εταιρείας «Costa», ενώ παράλληλα αναμένονται οι κρατήσεις δύο ακόμη μεγάλων εταιρειών.
Το «γούρικο» ποδαρικό για το 2016 έκαναν οι εκατοντάδες επιβάτες του «Costa Neoclassica», που άνοιξε τον κύκλο των αφίξεων της νέας χρονιάς στο λιμάνι του Βόλου.

Οι επισκέπτες, ήταν τουρίστες Ιταλοί στην πλειοψηφία τους, αλλά και πολλοί Γάλλοι, Γερμανοί και βορειοευρωπαίοι, ενθουσιάστηκαν από τη διαδρομή με τον διάσημο «Μουτζούρη» και περιέγραψαν με ιδιαίτερα κολακευτικά σχόλια τις ομορφιές της περιοχής.”

Διαβάζουμε επίσης : To τρενάκι του Πηλίου τέθηκε εκτός λειτουργίας την 1η Αυγούστου του 1971 Αυτό οδήγησε τους ντόπιους να καταβάλουν τεράστιες προσπάθειες, για την επαναλειτουργία του, με τη μορφή τουριστικού σιδηρόδρομου, ώστε να προβληθεί η φυσική ομορφιά της περιοχής. Κατά τη δεκαετία του ’80, ξεκίνησε να εμφανίζεται περιστασιακά στην περιοχή. Το 1994, ο ΟΣΕ άρχισε εργασίες αποκατάστασης της γραμμής, ώσπου, στις 25 Μαΐου του 1996 έκανε το πρώτο επίσημο δρομολόγιο, 25 χρόνια μετά την απόσυρσή του.

Σήμερα, με τη βοήθεια της τοπικής κοινωνίας, ο Μουντζούρης δε σταματά να ταξιδεύει στα χωριά του Πηλίου, με ταχύτητα 25 χιλιομέτρων την ώρα. Η στάση στις Μηλιές διαρκεί μερικές ώρες. Από εκεί, οι ταξιδιώτες μπορούν να πάρουν το μονοπάτι (καλντερίμι), το οποίο οδηγεί στην κεντρική πλατεία του χωριού, όπου και βρίσκεται το σπουδαιότερο κτίσμα του: ο Ναός των Παμμέγιστων Ταξιαρχών, με τις εντυπωσιακές αγιογραφίες και το ξυλόγλυπτο τέμπλο του…

Που είναι οι δικές μας οι ράγες

Το τρενάκι του Πηλίου είναι μια από τις πολλές μικρές «πινελιές» που βάζουν αθόρυβα και καθημερινά σε διάφορα επίπεδα αρκετές τοπικές κοινωνίες στη χώρα μας και μεμονωμένα πολλοί δημιουργικοί   συμπολίτες μας. Αυτές οι «πινελιές» θα δημιουργήσουν τον μεγάλο πίνακα της επιστροφής του τόπου μας σε ανάπτυξη και ευημερία.

Εστιάζοντας στην περιοχή μας υποστηρίζουμε ότι υπάρχουν πολλές τέτοιες «πινελιές» που μπορούν να σχηματίσουν όμορφες και ελκυστικές διαδρομές ανάπτυξης και προόδου, όπως και πριν λίγους μήνες στο πλαίσιο του Forum Ανάπτυξης ευρύτατα ως τοπική κοινωνία συζητήσαμε. Εδώ η ίδια η πόλη μας εμπεριέχει ομορφιές και «θησαυρούς» αναξιοποίητους και μια αναδρομή στα περιεχόμενα της τελευταίας έκδοσης του «Αξιοθέατον» του Σ.Ε το αποδεικνύει . Το θέμα είναι: Πότε επιτέλους θα συνεργαστούμε για να κάνουμε αποδοτικούς αυτούς μας τους θησαυρούς; Η γενικότερη συνεννόηση αυτών των ημερών περί το ασφαλιστικό ας έχει συνέχεια και σε συνεργασίες στις μικρές «πινελιές» προόδου.

Leave A Reply