Ένα μεγάλο στοίχημα που πρέπει να κερδιθεί

0

telonis-giorgosΗ εταιρεία Celestyal Cruises ξεκινά σε λίγες μέρες πιλοτικά τη δρομολόγηση από την Πάτρα κρουαζιέρων που περιλαμβάνουν στο πρόγραμμα τους εμβληματικούς προορισμούς της Αδριατικής.

Πρόκειται για ένα τολμηρό και πολύ φιλόδοξο εγχείρημα, το οποίο ως κοινωνία πρέπει να το δούμε και να το αντιμετωπίσουμε σαν ένα μεγάλο στοίχημα που πρέπει να κερδίσουμε.

Εάν τα καταφέρουμε, η Πάτρα θα γίνει home – port (λιμάνι αφετηρίας) για κρουαζιέρες, σε μια εποχή μάλιστα που το home – porting εξακολουθεί να παραμένει πανελλαδικά σε χαμηλά επίπεδα.

Και είναι αυτός ο λόγος που οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην κρουαζιέρα επιδιώκουν να αυξήσουν τον αριθμό των ελληνικών home – ports.

Δεν είναι τυχαίο, επίσης, ότι την ίδια ώρα άλλα ελληνικά λιμάνια (π.χ. όπως αυτό του Βόλου) επιδιώκουν να μπουν στο χάρτη του home – porting, το οποίο προσκομίζει σημαντικά οικονομικά οφέλη.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με σχετικές μελέτες, αν το λιμάνι μίας περιοχής είναι port of call (λιμάνι διέλευσης στο πρόγραμμα μιας κρουαζιέρας), ο κάθε επιβάτης ξοδεύει κατά μέσο όρο γύρω στα 50 ευρώ, ενώ εάν είναι home – port (λιμάνι αφετηρίας κρουαζιέρας) το ποσό των εξόδων του διπλασιάζεται στα 100 ευρώ, με τις δαπάνες της εταιρείας προς το λιμάνι και την ευρύτερη περιοχή να ακολουθούν μια αντίστοιχη ανοδική πορεία.

Η προαναφερόμενη ειδοποιός διαφορά συνιστά μια απολύτως φυσιολογική παράμετρο, καθώς ο επιβάτης μιας κρουαζιέρας μεταβαίνει στο λιμάνι από το οποίο αυτή θα ξεκινήσει αρκετές ώρες πριν, συχνά και την παραμονή της αναχώρησης.

Η πολύωρη παρουσία του στο λιμάνι αφετηρίας έχει ως αποτέλεσμα να γνωρίσει την περιοχή, και βεβαίως να υποχρεωθεί εκ των πραγμάτων να ξοδέψει σ’ αυτήν κάποια χρήματα για προσωπικές του ανάγκες.

Και η εν λόγω παράμετρος αφορά όλους τους επιβάτες μιας κρουαζιέρας, οι οποίοι στο σύνολό τους κατευθύνονται στο home – port, σε αντίθεση με τα σημεία διέλευσης στα οποία δεν κατεβαίνουν όλοι οι επιβαίνοντες στο κρουαζιερόπλοιο, και πάντως δεν ξοδεύουν τα ίδια ποσά σε σχέση με αυτά που δαπανούν στα λιμάνια αναχώρησης.

Με βάση αυτή την αναντίρρητη πραγματικότητα, γίνεται αντιληπτό ότι η πιθανή εδραίωση της Πάτρας ως home – port (λιμάνι αφετηρίας) για κρουαζιέρες θα έχει πολλαπλά οικονομικά οφέλη για την τοπική οικονομία και θα συμβάλει αποφασιστικά στην ανάπτυξη της αχαϊκής πρωτεύουσας.

Επομένως, θέλει και ρώτημα ότι έχουμε μπροστά μας μια ιστορική ευκαιρία, μια μεγάλη πρόκληση, που πρέπει να πιάσουμε από τα μαλλιά;

Θέλω να πιστεύω ότι στο σύνολό τους οι τοπικοί φορείς το αντιλαμβάνονται αυτό επίσης, συμβάλλοντας από την πλευρά τους τα μέγιστα στην επιτυχία του εγχειρήματος.

* Το παραπάνω κείμεο είναι του κ. Γιώργου Τελώνη, τουριστικού επιχειρηματία, πρώην προέδρου HATTA.

Leave A Reply