Όχι πειραματισμούς

0

Ριζικές αλλαγές σε όλο το φάσμα της Παιδείας προβλέπει το νέο Πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας, που οι βασικές του αρχές παρουσιάστηκαν χθές από την ηγεσία του.
Κατάργηση της αξιολόγησης εκπαιδευτικών και σχολικών μονάδων, της Τράπεζας Θεμάτων (η οποία παραμένει ως συμβουλευτικό όργανο), αναγνώριση της φοιτητικής ιδιότητας έως την απονομή του τίτλου σπουδών και σειρά αλλαγών στη λειτουργία των πανεπιστημίων και ΤΕΙ, που καταργούν ουσιαστικές διατάξεις του νόμου-πλαισίου για τα ΑΕΙ, γνωστού και ως «νόμου Διαμαντοπούλου», μεταξύ των οποίων τα Συμβούλια Iδρύματος.
Αλλάζει επίσης ο τρόπος εκλογής των πρυτανικών Αρχών, καθώς δικαίωμα συμμετοχής θα έχουν όλοι οι φοιτητές, εκπρόσωποι των οποίων θα συμμετέχουν και στα συλλογικά όργανα. Στο θέμα της εκλογής των πρυτάνεων θα υπάρξει διάστημα προσαρμογής ενός χρόνου, ενώ οι νυν πρυτάνεις, των οποίων η θητεία δεν θα έχει λήξει, θα έχουν δικαίωμα συμμετοχής στις επόμενες εκλογές.
Στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, οι σημαντικότερες αλλαγές αφορούν την κατάργηση της τράπεζας θεμάτων, την κατάργηση του ισχύοντος νομοθετικού πλαισίου για την αξιολόγηση, την κατάργηση εσωτερικών φροντιστηρίων στα ιδιωτικά σχολεία και τη ρύθμιση του εκπαιδευτικού περιεχομένου και του ωραρίου των φροντιστηρίων.
Υπάρχουν προβλέψεις για τους φτωχούς μαθητές ενώ σημαντικό είναι και το ότι διαχωρίζονται τα πρότυπα από τα πειραματικά σχολεία και αλλάζει ο τρόπος επιλογής των διευθυντών των σχολικών μονάδων.
Βλέπουμε επομένως για μια ακόμη φορά μια νέα κυβέρνηση να φιλοδοξεί να αλλάξει εκ βάθρων τα ισχύοντα στην Παιδεία. Ήδη σε αυτήν την προσπάθεια έχει πολλούς μαζί της αλλα και αρκετούς εναντίον της.
Δεν είναι καλοί μόνο οι σύμμαχοι, συγκυριακοί τις περισσότερες φορές για την υποστήριξη στενών συντεχνιακών συμφερόντων.
Ούτε κακοί όσοι με επιχειρήματα αντιδρούν στις αλλαγές, που στοχεύουν να επαναφέρουν στην Παιδεία διαλυτικά φαινόμενα, ιδίως στους χώρους των ΑΕΙ και ΤΕΙ.
Ελπίζουμε ο διάλογος που θα προκύψει με αφορμή την κατάθεση ολόκληρου του πολυνομοσχεδίου να διακρίνει το μείζον από το ελάχιστο.
Η Παιδεία δεν αντέχει και νέους πειραματισμούς.

Leave A Reply